19 augusti - 09

Nu sitter jag här på mitt golv och STINKER fisk. Pappa, bror och jag bestämde oss för att åka och meta lite till kräftfisket på fredag. Vi stod först på mormor och morfars brygga men där var det inget napp alls så vi flyttade oss till en annan brygga. Jag fick direkt en mört, och sedan drog jag upp fem till alldeles efter. När jag fått upp de fiskarna tog det ett tag innan jag "fick" nästa. Tyvärr lossnade den från kroken precis på bryggan. Hade jag inte varit rädd hade det inte varit några problem. Men jag började skrika och försökte fånga den ändå. Då var det nära att jag ramlade i sjön, och fisken kom så klart undan :(

Sedan blev det inget mer napp så vi drog hem. Jag fick 6 mörtar och pappa och bror fick 0. Dock fick pappa ta av alla mina fiskar, för varför skulle jag vilja göra det? För det första är fiskarna äckliga och för det andra kan man fastna i kroken. Men jag råkade faktiskt fastna med kroken i mina mjukisbyxor så nu har det blivit ett litet hål..

Idag i skolan ordnade vi aktiviteter för ettorna. Jag tror faktiskt de tyckte att det var roligt fast det var ganska mycket vatten inblandat. Det var i alla fall kul för oss att se, det är väl huvudsaken. Sedan har vi även gjort ett diagnos prov i engelska idag. Jag säger såhär, välkommen mitt första IG. Kunde absolut ingenting, chansade på precis allt..




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback