första skoldagen och även shopping..

Imorse ringde min klocka 6.15 och det tog en kvart innan jag tog mig upp ur sängen. Trodde allt var en dröm så på ett sätt var jag glad att jag vakna. Men sen insåg jag att det var sant, skolan börjar idag. Jag fixade iordning mig och sedan gick jag till bussen. Dryg bussresa, men det är bara att börja bli van. Har ju varit bortskämd nu över sommaren då jag inte alls behövt åka buss.

Vi som åkte med 36:an kom fram till skolan 8.15 och sedan var det bara att vänta till 9.30 för det var då alla vi tvåor skulle ha samling i aulan. Det var riktigt drygt och vänta, men ändå kul att kolla på "småbarnen". Wiie, för en gångs skull är jag inte minst! Vi blev i alla fall uppropade i aulan, eller klasserna ropades snarare upp.

Det blev samling för nya klassen och vi började direkt leka en namnlek. Kul? Nej, det kan jag inte precis påstå. Dagen bestod alltså mest av namnlekar.. När vi slutat drog Emilia, Becca, Lisa och jag ned till busstationen för vi skulle åka till Kupolen. Emilia och jag hittade mest grejer, men det var för att Becca och Lisa redan köpt grejer till skolan!


köpte några block. söta vah? haha


ett pennfodral


en kalender


överstrykpennor


en kulspetspenna + stift


en tröja


en "jacka"


en klocka


köpte mig även en tidtabell!


och ett torrshampoo :)



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback