Andra jobbveckan..

Idag var det första dagen på andra jobbveckan, kändes riktigt drygt att åka och jobba imorse. Men Amanda och jag kämpade på och gjorde klart hela långsidan på ishallen. Det tog ungefär två timmar. Tycker det var väldigt bra gjort, för det var mycket ogräs. Det började även växa ett litet träd. Men inte längre, för nu är det borta! Sedan var det dags för vår frukost, blev att trycka i sig en macka. Sedan gick vi ut och tog bort lite ogräs mellan plattorna vid Smedjehallen, helt plötsligt kom Hoffman (handledare) och gav oss varsin Nogger för att vi jobbade så bra. Glada tjejer! haha.

Det började regna nästan direkt när vi ätit upp glassen, så vi fick gå in och köra med den roliga rengöringsmaskinen, igen. Idag segade vi oss lite, för vi orkade inte göra massa annat. Fast maskinen bara gick i 5,6 km/h blev vi klara med hallen för tidigt, så då fick vi sätta i de sista hakarna i nätet. Vi hann med ett nät, sen var det mat. Käkade min sallad och drack cola till. Sedan drog Hoffman iväg, så då la vi oss på madrassen i hallen. Amanda sötnosen var så trött så hon somnade hela tiden.

Efter ungefär en timme där gjorde vi klart det andra nätet och när det var klart drog vi till ishallen igen och gjorde klart den allra sista sidan. Solen började komma fram då och det blev varmt som sjutton. Men skönt, för jag ska inte klaga när det väl är sol. När det var klart fick vi olja en bänk, en bänk av 12(?!) Så vi har mycket kvar till imorgon. Oljningen gick bra och när det var klart blev vi bjudna på fika av Boman. Wienerbröd och coca cola. Nu mår jag sjukt illa efter dagen. Men det är väl sånt man får tåla, antar jag! :D Imorgon fortsätter vi med oljningen, även om det regnar.








söta bilder då :D hahaha

2009-07-16 // 23:01:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback