Girl, positive

Jag måste tipsa er om en film jag såg inatt när jag lagt mig. Den visades på Tv1000 family och den hette "Girl, Positive". Jag hann tyvärr inte se början på den, men såg en hel del.

Den handlade om en tjej som heter Rachael, jag vet faktiskt inte hur gammal hon var. Men hon var ungefär i min ålder. Hon började bli orolig över att hon kanske hade HIV, så hon bestämde sig för att gå till HIV"sjukhuset" och säga att hon ville börja skriva en blogg om just HIV. Men istället gör hon ett test på sig själv för att se om  det verkligen stämmer. Men när testet är gjort så sticker hon bara därifrån. En lärare på hennes skola jobbar på just det sjukhuset så hon ser namnet på provstickan och sedan upptäcker hon att det är positivt.

Läraren pratar med Rachael om detta men hon bara ignorerar det. Sedan kommer hon på att hon haft oskyddat sex med en kille som precis hade gått bort. Hon börjar då bli orolig och pratar med sin nuvarande pojkvän. Han gör då slut med henne och berättar för sin mamma fast han lovat att hålla tyst. Mamman åker till Rachaels mamma och berättar. Från börjar tror inte Rachaels mamma på det, men sedan frågar hon Rachael och då berättar hon. Mamman följer med till HIV sjukhuset för att Rachael behöver göra ett nytt test eftersom det första kanske inte stämde.


Filmen berörde mig väldigt, den hade verkligen ett budskap om att man ska vara försiktig och helst använda skydd när man har sex. Får ni chans att se den, så gör det! :)




» Sofie

jaa hehe=)

2009-07-29 // 22:50:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback