Skönhetsideal, vad är det?

Nu för tiden finns det ett skönhetsideal man ska följa. Människor svälter sig varje dag för att se "rätt" ut. Vi tycker det är så sorgligt om någon dör pga. en ätstörning. Men kan man inte börja tänka steget längre, den döden kanske beror just på att någon velat följa ett sjukt ideal. När man kollar i alla tidningar ser man smala tjejer precis överallt. Det finns inte längre några större tjejer med. Jag känner mest ilska över detta, duger man inte om man inte är smal som en pinne? Är det verkligen meningen att alla ska se lika ut?


Jag kan säga med handen på hjärtat att även jag mår dåligt över detta. Om man kollar tidningar så ser man att jag är  annorlunda, ful, tjock .. Jag vet inte allt som man kan beskriva mig med. På ett sätt känns det drygt, nej jag är inte pinnsmal. Jag kommer heller aldrig bli det. Kommer inte heller svälta mig själv bara för att bli "perfekt".

Vad tycker alla om just skönhetsideal? Håller någon med mig eller är det någon som har en annan åsikt? Säg vad ni tycker om detta!





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback