Svininfluensan?!

Jag satt nyss och läste lite på aftonbladet.se om svininfluensan. När jag läser tidigarna reagerar jag alltid på att de alltid ska göra en större grej av allt än vad det egentligen är. Tidningarna påstår att vi ska vara rädda vart vi än är, på gatan, vid badet. Man kan inte gå runt och vara rädda  för någonting. Isåfall skulle vi behöva vara rädda för allt.
Vissa dagar skriver tidningarna även om att man inte ska äta frukt för att man kan dö tidigare då, pga. fettma. Men okej, hur länge har inte vi människor ätit frukt? Vissa äter minst en frukt om dagen, och vad jag vet mår de människorna bättre än folk som fikar istället.

Det är klart, jag inser att svininfluensan är farlig, men den är precis som alla andra ïnfluensor. Men jag ska vara ärlig, det här känns läskigare på något sätt. För i tidningen idag stod det att den drabbar främst unga och friska människor. Eller den drabbar alla åldrar men det är just unga människor som 
blir riktigt dåliga av den. 

Är det någon här som är livrädd för denna influensa eller ignonerar ni den bara?  



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback