Emetofobi styr min vardag..

Vad många inte känner till är att jag lider av emetofobi. Det är att jag har en enorm rädsla för att spy. Ni kanske tänker att, ja det är äckligt att spy och inget man vill göra. Men det här är så mycket vardag, jag tänker på det här varje dag, varje timme, varje minut. Bara jag hör ordet illamående, vill jag springa iväg och grina och bara gömma mig. Vintern är hemsk, när det står på alla löpsedlar: "VINTERKRÄKSJUKAN ÄR HÄR IGEN". Jag vill bara låsa in mig på mitt rum och inte komma tillbaka förrän det har avtagit.

Dock är det inte bara magsjuka jag är rädd för, jag är rädd för spya och illamående. Om någon i min närhet spytt så kan jag ligga vaken på nätterna, just för att jag är så rädd. Jag ligger och darrar och det känns som att jag ska spy hela tiden.

Ibland undviker jag vissa tabletter, pga. att det står på förpackningen att en vanlig biverkning är illamående.





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback