24 april - 10

Idag vaknade jag ungefär vid 10.30 och då tog jag det lugnt.. Sedan åkte jag med pappa upp till Ludvika, till COOP Bygg. Vi åkte även till ett annat ställe, men det var stängt. Blev en biltur i alla fall! Sedan har jag kollat på hockey och sovit lite under matchen. Fick huvudvärk och då sov jag bort andra perioden, bättre än första och sista! HV vann, och jag blev överlycklig.. Vanligtvis hejar jag på Leksand, (som tyvärr inte kom till elitserien) men just nu i finalen så tvekade jag aldrig på att heja på HV. För jag skulle aldrig någonsin kunna heja på ett Stockholmslag!

Nyss åt jag mat, hamburgare. Jag skar upp salladen och när jag skar upp löken använde jag mina skidglasögon. haha! Men det kom inte en enda tår. Kom ihåg förut när jag var på praktik, då stod Lisa och jag och skar lök och bådas ögon rann, då fick vi skäll.. För vi gjorde fel! Går  det verkligen att skära lök utan att bli förstörd i ögonen?




Jag känner aldrig något i ögonen när jag skär lök, kanske beror på att jag har en riktigt vass kniv så jag inte pressar ur någon löksaft när jag skär. Eller så har jag blivit immun mot lök :) Har för mig jag hört att man kan ha en bit hårt bröd i munnen när man skär lök så slipper man tårarna. Vet inte om det fungerar då jag ändå aldrig blir tårögd.



2010-04-24 // 20:39:43

Hahahahaha! Är du leksing? Fan va gött att vi tog Elitserieplatsen mitt framför näsan på er ;) ni kommer aldrig gå upp hahahaha



Leksands IF snart på en uterink nära dig!

2010-04-30 // 00:09:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback