23 augusti - 10

Nu är jag tillbaka här, har haft uppehåll någon dag.. Ork eller tid har helt enkelt inte funnits!

I fredags direkt efter skolan drog jag ut på sjön, det var årets kräftfiske. Fick några kräftor som man senare ska få smaska på. Sov i "stugan" och på lördagsmorgonen åkte vi hem efter en frukost i skogen, Mysigt! När jag kom hem var jag trött, men kunde ändå inte sova, typiskt! Vid åtta drog jag till Cissi och där var även Micke och Becca. Vi snackade och hade allmänt kul. Vid halv elva blev vi skjutsade till Ludvika, först gick vi till Donken och  sedan blev det Trädgårn. Trevligt sällskap, dans och skratt!  Tyvärr blev kvällen dåligt avslutad, vi stod och dansade när några killar fick för sig att börja slåss med varandra. Vi råkade stå på ett dåligt ställe, och det gick inte att komma ut för det var så mycket folk. Cissi fick en smäll på läppen och jag en på huvudet. Så nu kan jag säga att jag har blivit slagen! Inget att skryta om faktiskt. Jag blev livrädd, hatar slagsmål! Inte blev det bättre av att man nästan själv blev inblandad. 

Igår åkte mamma, pappa, David och jag till Uppsala. Vi fixade i lägenheten David ska bo i, och ja på hemresan var vi en mindre i bilen. Tårarna bara rann på mig!

Idag började I-valet, där jag har varmkök. Vi har gått igenom alla kriterier, som tyvärr är obligatoriskt för alla lärare. Jag har tröttnat på kriterierna! Jag gör ju det som ska göras så gott jag kan, bara för att jag läser om kriterier på mvg så betyder inte det att jag har det som krävs för att nå upp till det betyget. När vi gått igenom det fick vi frukost och rast. Sedan fick vi skriva matlistor på mat som vi kan tänka oss att göra. Läraren lottade och tog upp en lista, det blev min grupps. Nästa gång blir det alltså vårat val som ska göras, fläskfilé, hasselbackspotatis, beasås och till efterätt pannacotta. MUMS!

Nej, nu har jag skrivit mycket. Mer än vad jag skulle gjort om jag uppdaterat varje dag! Nejdå, inte riktigt.. Nu blir det film och bara slappa på soffan. Känner mig inte helt frisk.. 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback