21 januari - 11

Sitter just nu och kikar runt lite på olika sidor där det skulle kunna säljas vita klänningar till studenten. Vet att det är ganska lång tid kvar men jag vill ha en klänning som jag verkligen trivs i och därför tänker jag titta nu i tid för att inte allt ska ta slut.. Tänk att stå där veckan innan och inte ha någon. Nej det är inget jag vill så det kommer helt klart undvikas! Men än har det inte kommit upp någon klänning som jag klickat med..

Fick saker gjorda idag på både internationella ekonomin och geografin, i båda kurserna har vi startat ett fördjupningsarbete. I ekonomin ska Becca och jag titta på Medeltidens städer, eller vad det hette. Då ska vi tänka ur ett ekonomiskt perspektiv, hur vi ska göra det är en sak vi får ta itu med senare. På geografin startade vi även där med fördjupningsarbete och vi ska enskilt skriva om något som har med u-land, nic-land eller i-land att göra. Jag har valt att skriva om hur viktigt vatten är och det ska jag göra genom att jämföra två länder, Sverige och Botswana.

Snart ska jag iväg på hockey, så uppdatering kommer efter det! :)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback