norge

Jag har nästan mått dåligt de senaste dagarna, eller inte nästan.. Jag har mått dåligt! Har haft en ledsamhet i precis hela kroppen och jag har varit extremt nära att börja grina. Det beror på bomben och massmordet i Norge! Hur kan en människa vara så vidrig att man ger sig på oskyldiga människor? Hur kan en människa vara så hemsk att han samlar ihop ett gäng med barn/ungdomar framför sig och låtsas att han ska göra en rutinkontroll pga bomben och istället börjar han skjuta dem? Hur kan en människa vara så vidrig att han jublar när han ser ett barns liv som släcks? Hur kan samma människa vara så vidrig att han ler när han åker ifrån rätten bara tre dagar efter tragedin?

Det gör ont i hela mig och jag önskar att jag kunde göra något för att stötta och hjälpa Norge. Men jag tror det enda som hjälper är att visa att de inte är ensamma utan har flera länder på sin sida. Ungdomarna var i min ålder och dem hade inte ens börjat leva livet!




Väldigt fint skrivet! Du har fångat det vi alla känner.



Kram



/Åsa

2011-07-25 // 17:53:50
» bex

håller helt med. det är så galet vidrigt det hela. Så hemskt

2011-07-25 // 17:59:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback