Dag 7

Jag tog min tablett ungefär halv fem imorse för att slippa den där värken som jag brukar vakna med. Men det jobbiga är att jag vaknade kvart i fyra och sen kunde jag inte sova mer för det gjorde fortfarande lite ont. Ville inte ta tabletten för tidigt heller eftersom jag på kvällen avslutat med dubbla tabletter.. Jag tog i alla fall till slut tabletten men kunde ändå inte somna för det var en svidande känsla på högra sidan. Sov inget mer sen utan jag gick och la mig nere på mitt rum och tittade på film. Först Geek Charming, och sedan Gone. Jag tycker faktiskt båda filmerna var bra! En romantisk komedi och en thriller drama film.. Halsen kändes ganska bra under den tiden, då var snarare magen det stora problemet. Samma sak som förut, biverkningen på tabletterna, förstoppning. Inte kul vill jag lova.. Har inte fått i mig så mycket att äta men har ju ätit glass och lite mat så det blir ju något. Min mage känns som en ballong för tillfället. 
 
När jag tittat klart på filmerna började halsen göra mer och mer ont, skyndade mig upp och började krossa tabletten och innan jag var klar var det en riktig smärta. Hade åter igen svårt att svälja och det kändes som knivar på min högra sida. Brukar stå med en ficklampa och titta ned i halsen, det ser ut som att halsmandeln på höger sida var mycket större för det är "bränt" ända upp till den där grejen som hänger i mitten. Ja, jag har inte så bra koll på vad den heter men jag tror ni förstår vad jag menar :) Sedan är det ett extremt hål där, känns som det går ända ut till huden i halsen.. Det sjuka är att det nästan bara högra sidan som gjort ont hela tiden, eller ja vänstra känns ju självklart också men absolut inte lika mycket. 
 
Försökte få i mig lite mixad mat, kycklinggryta och hemgjort potatismos. Slutade med att jag satt och grinade med maten framför mig för det gick verkligen inte att få ned det.. Gick och la mig nere i min säng och somnade, sedan sov jag någon timme och vaknade sedan, lika hungrig som innan.. Tryckte i mig en hel burk sylta, det gick helt okej, tårarna rann men det var inte en knivig känsla. Tack och lov! Sedan började det göra ont, ilningar upp till örat, ögonen och ja hela halsen.. Tryckte åter igen i mig en stark tablett och sedan tog jag mig en liten marabou chokladbit. Det var ingen bra idé att stoppa in hela i munnen för det åkte in i hålet där mandeln varit och gjorde riktigt ont.. Var tvungen att prova igen för det var så pass gott, små bett från den lilla rutan och det gick bra :) så nu är jag glad för att jag kan äta choklad!
 
Gick några timmar och sedan kände jag att värken började komma tillbaka igen, så jag tryckte i mig en stark tablett, skyndade mig ned i källaren och duschade. Tror aldrig jag duschat så snabbt i hela mitt liv, ville inte stå nere groggy. Det kanske ni förstår? haha.. 
 
Har även tagit min voltaren som jag tar tre gånger/dag. 
 
älskar när man hittar gamla bilder :)



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback