23 april

Vilken fin dag, gick upp ungefär tio och åt nästan direkt frukost. Sedan dansade jag med mitt wii, eller började med en tennismatch som uppvärmning, vann ju så klart! ;) Dansade sedan 1,5 timme. Åt mat, och sedan gick mamma och jag ned och hämtade prinsessorna. Vi tog en promenad för att titta på lammen. Sedan gick vi in på fiket på hemvägen, gottigott.

Fick åka bil med pappa hem eftersom det regnade. Körde dans till "vanlig" musik och sedan ett zumbapass. Så kul och så svettigt! Efter det gjorde jag en god sallad, med mina hemmagjorda ceasardressing. Mums!

Hero

Would you dance, if I asked you to dance?
Would you run, and never look back?
Would you cry, if you saw me crying?
And would you save my soul, tonight?

22 april

Vaknade ungefär halv sex imorse av sendrag i precis hela benet. Inte roligaste sättet att vakna på, från låret till foten.. Försökte sträcka på benet och ställa ned det i golvet, men det var inte det lättaste. Till sist gick det bra, så skönt när det släppte. Gick och la mig igen och somnade, vaknade halv åtta av att mitt element typ kokade. Stängde av, låg vaken ett tag och somnade sedan om. Vaknade igen vid tio, inte pigg men ingen idé att sova längre känner jag.

Gick upp och käkade frulle och fixade sedan iordning mig. Väntade på pappa och när han kom hem åkte vi och kastade massa plast och papper. Åkte även till Söderbärke och pantade. Hemåt, han la sig på soffan och jag tittade på lite resor. Blev inte hemma så länge innan vi tog andra bilen till Ludvika och besiktning. Pärlan gick igenom!

Kom hem och då drog mamma och jag ut på en promenad, hem och tittade på Ola-Conny och Morgan. Sedan gjorde vi en god ceasarsallad :)

21 april

Oj vilken bra helg jag har haft! I fredags var pappa och jag med upp till Familjebadet med prinsessorna och Fredrik. När vi var klara käkade vi lunch (frukost) på Donken. Åkte hem, däckade på soffan..

Igår jobbade jag 12-17:15, gick in när solen sken, när jag kom ut gjorde den fortfarande det. Underbart! Bilen drog väldigt mycket när jag åkte till Borlänge så pappa kom upp tills jag slutade. Han tog den hem och jag fick ta saaben. Men inget fel, vilket var skönt. Måste varit vägbanan! Kom hem, åt lite, tittade på Speedway och sedan The Hobbit!

Idag gick jag ut och la mig i solstolen ungefär vi 11. Några timmar i den resulterade i Linnea med röda mulen. Har även haft årets grillpremiär, mums vad gott!

Nothing Like Us

17 april

Idag hade jag klockan på halv nio, men tog 25 minuter innan jag orkade gå upp ur sängen. En dålig natt, sova, vakna, vända på sig, somna, vakna, osv.. Pappa och jag åkte till Falun eftersom han skulle ta bort det fina lila gipset idag. Det gick väldigt snabbt och sedan bestämde vi oss för att ta en biltur till Sågmyra. Köpte en tröja, shorts och ett linne. Fint!

Vi åkte sedan och åt på Coop Forum i Borlänge, sjukt god mat! Åkte hem och mamma och jag gick ut på en pw. Sedan hämtade jag mormors bil som varit på verkstan. Hem och duschade och nu sitter jag här i myskläder. Är sjukt trött men måste hålla ut till Criminal Minds!

saknar turkiet!

halsband

16 april

Blev väckt imorse halv nio av att det var några som fixade med grannens tak. Hade klockan på tio så blev inte världens mest glada tjej! Men gick upp och duschade, fixade iordning mig och sedan sjöng jag så fint för pappa som fyller år iag. Gav han även ett paket :) Vi åt frukost och sedan åkte vi hem till Fredrik. Vi fikade och det blev årets första utefika!

Sedan åkte vi på en biltur, skog skog skog.. haha! Kom hem och då slängde jag mig med shorts i solstolen, underbart väder! Har även gjort sushi och varit ute på en pw med mamma när hon vaknat :)

Just Give Me A Reason

14 april

Hade världens mysigaste dag igår då syster med family kom hit. Käk, dans, radiostyrd helikopter osv. Helbra dag/kväll! Min natt blev dock inte lika rolig, nu fick jag ett riktigt bevis på att friterat är inte min grej. Aldrig mått så dåligt förut, och Linnea med sin spyfobi satt och grinade på golvet i badrummet. Vid halv fem mådde jag bättre så gick och la mig och somnade efter ett tag.

Idag låg jag kvar i sängen ganska länge och efter det tryckte jag i mig lite frukt innan mamma och jag drog ut på en PW! Så skönt väder ute, blev alldeles svettig så jackan åkte av!

Annars har dagen varit lugn, tv och cola.

H&M

mina resor

Har följt din blogg ett bra tag och gillar den fortfarande! =) Du har väl varit utomlands många gånger? Kan du inte skriva om hotellen du varit till, plus och minus? snälla! =)

- Tack så mycket, kul att höra trots att jag blivit dålig på att uppdatera. Har blivit en hel del gånger, och skrev om detta precis när jag börjat blogga! Men klistrar även in dessa resor i detta inlägg så allt blir på samma ställe :)

Kreta, hotell Pela Mare.
Det här var min första utlandsresa någonsin så den betyder väldigt mycket för mig. Familjen Sundström var också med, och jag kommer ihåg detta hotell bara för att mamma och pappa gifte sig på gräsplätten till vänster.
+ underbar utsikt
- kommer faktiskt inte ihåg något minus.

Cypern, hotell Debbie Xenia
Har absolut inget minne av detta hotell.
+ Köpte ett gosedjur som blev favoriten när jag var liten. En dalmatin som jag döpte till Dalle.
- Det fanns en arg åsna

Gran Canaria, Arguineguín, hotell Sunwing Resort
Denna resa gjorde vi tillsammans med min farbror och hans dåvarande fru och hennes två barn. Det här är det lyxigaste hotellet jag någonsin bott på, nu för tiden är det ett spahotell. Men ändå har jag ett minne därifrån som jag aldrig glömmer. Jag lyckades få in en hel plopp efter örhänget i hålet på örat. Alltså hålet där man har örhängen. Gick inte att få ut, så var tvungen att gå till en spansk doktor som bara kom fram med en stor tång och drog ur ploppen. Sen fick jag äta pencillin var sjätte timme.

+ Bodde precis vid havet och hade enormt stor saltpool.
- Var lite väl många våningar, inte lika mysigt då.

Gran Canaria, Puerto Rico, hotell Sunsuite Garden
Just den här resan gjorde vi för att pappa skulle fylla 50 år. Våran familj åkte ned själva, men sedan blev vi överraskade av Moster, hennes man och min kusin.
+ Fin pool och extremt stora balkonger
- Jag kan inte komma på något dåligt.

Teneriffa, Los Gigantes, hotell Tamaimo Tropical
Med på denna resa var "bara" min familj. Vi hade två helt underbara veckor här.
+ En uppvärmd pool
- Hotellet låg precis vid vägen

Lanzarote, Costa Teguise, hotell Barceló Lanzarote
Den här resan gjorde vi med nästan hela släkten på mammas sida. Jag tror vi var 13 personer som åkte. Hotellet var helt underbart och mysigt.
+ Bra kvällsunderhållning, god mat och trevlig personal.
- Gick inte riktigt att lita på städpersonalen!!!..

Fuerteventura, hotell Occidental Grand
Även denna resa gjorde vi med släkten. Men den här gången hakade 4 st till på också. Tyvärr måste jag klaga lite på vädret, vi hade mest regn och blåst..
+ Nära havet, jätte lång strand precis nedanför och god frukost.
- Extremt dålig kvällsunderhållning

Teneriffa, Costa Adeje, Hotell Melia Jardines Del Teide
Är nog resan man aldrig glömmer. Vi åkte 30 st och firade kusin som fyllde år. Minne för livet, grym vecka!
+ Otroligt fint hotell
- Kan inte komma på något minus.

Turkiet, Kemer, Hotell Ambassador
Denna resa var det bara mamma och jag, oj så mysigt vi hade. God mat, bra shopping och fint väder!
+ Finaste hotellrummet jag någonsin bott på. Världens godaste kiwijuice!
- Inte god cola!

Turkiet, Alanya, Hotell Erkaptan
Åkte för första gången utan föräldrar. Hade med mig Cissi, Anders, Viktor och Jesper. Och OJ vad kul vi hade. Vilken galen vecka det blev.
+ vattenrutschkanor, stora lägenheter, kul underhållning på kvällarna (stod på balkongen och dansade med)
- Dåliga öppettider på rutschkanorna

Fuerteventura, Corralejo, Las Marismas
Mamma fyllde jämt så vi åkte bara familjen. Hade en superskön vecka!
+ God mat, jättefint hotell, minigolfbana.
- Varmt i restaurangen.

Turkiet, Alanya, Sunfamily Villa Sunflower 2
Denna resa åkte frugan och jag själva på. Firade även min 20 årsdag där.
+ VAARMT, bra gångavstånd till discon och bazaarer.
- Detta var ett systerhotell, det andra var finare.

10 april

Har varit lite dålig på att uppdatera, men jag har haft så mycket att tänka på. Vilket har gjort att jag har lagt bloggen åt sidan. Har även jobbat stängning måndag och tisdag.

Idag gick jag upp i skaplig tid, gjorde ett fint berlockarmband som jag nog kommer använda mycket nu i vår/sommar. Sedan har kryckan (pappa) och jag varit ute på en biltur, det fick bli Barken runt. Åkte hem och tittade på tv och åt mat. Åkte till David så jag va där ungefär halv sju, vi kikade på filmen Milf. Den var faktiskt helt okej, om inte väldigt rolig. Drack cola och åt popcorn och när filmen var slut kikade vi på fotboll.

Nu sitter jag här och kollar runt lite, är nog snart dags att dejta kudden. Men först drömma sig bort lite och kolla resor :)

för precis ett år sedan kom vi hem från fina Fuerteventura

7 april

Jag känner mig helt slut, har jobbat hela helgen och det har varit extremt mycket. Riktigt kul men man är skapligt trött när dagen är slut! haha. Innan jag åkte hem gick jag in och köpte årets första glass, mums! Hem, åt  mat och sedan åkte mamma och jag ut på en biltur.

Har hunnit med att måla naglarna och jag känner att ikväll blir det tidigt så jag är pigg på jobbet imorgon :)

4 april

Idag har färgning av håret stått på schemat, när det var klart gick mamma och jag ut på en promenix. Hittade mina första tussilago för det här året. Precis samtidigt som jag skriver detta kom jag på att de ligger kvar i min jacka, bra Linnea! Gick in en sväng till syster och myste lite med prinsessorna, bästa som finns!

Hem och tittade på halv åtta hos mig och sedan har det fortsatt varit mys framför tvn med ett glas cola. Mums!

hittade nyss den här bilden på mig, några år gammal!

2 april

Nu är jag en sjukt trött människa, hade utan tvekan kunnat sova lite längre imorse när klockan ringde. Är inne i en period igen då jag sover oroligt och vaknar minst en gång i timmen. Men det var bara att gå upp ur sängen direkt för att inte riskera att somna om. Fixade iordning mig och åt frulle och sedan tog jag bilen till Borlänge och H&M. Hade kvällspass så slutade nu 20:15. Kom hem för inte så jättelängesen men har hunnit varit ute och tagit kort på dagens outfit. Allt för er ;)

Nu ska jag trycka i mig något att äta, sedan blir det att lägga sig på soffan lite och till sist dejta kudden!

1 april

Har haft en himla bra påsk, Leksand blev klara för elitserien i lördags! Jag grääät glädjetårar, himla tur att jag inte hade hunnit sminka mig. När matchen var klar skyndade jag mig med sminket och sedan blev det Ludvika, först till Jesper där vi bara satt och pratade om hur gamla vi blivit. Sedan gick vi vidare och då körde förfesten igång. Gick snabbt till krogen, dans, skratt, sex on the beach, tequila och väldigt många unga är nog bra beskrivning av kvällen!

Igår var jag trött, heldag på soffan förutom när jag följde med mamma och handlade. Jag köpte med lite cola hem, piggar alltid upp!

Idag har jag jobbat, 12-17:15. Det gick bra, trots att man är inne i ett köpcentrum blir man så glad för man vet att det är fint väder utanför. När jag kom dit sken solen, när jag åkte hem sken solen. Underbart! Mamma och jag tog en promenad när jag kom hem och sedan har det blivit Ullared och Top Model på tv :)