Bästa kryssningen någonsin!

Nu sitter jag här och nördar lite, känner att mina ögonlock sakta men säkert börjar bli tunga. Allt började igår med att vi åkte ned till OK för att vänta på bussen. Resan fram gick faktiskt riktigt fort, och vi stannade i Västerås ishall på vägen för att äta lite. Cissi och jag köpte oss varsin macka, med väldigt mycket ströbröd på. Var nästan orolig att man skulle få fläckar på kläderna. När mackorna var påväg ned i magen så gick vi in och tittade i själva ishallen. Aldrig förut har det varit så skönt att komma in med bara shorts och t-shirt i en ishall.

När vi väl var framme i Stockholm gick Cissi, Anton, David och jag till Mc donals och käkade lite mat. Tyvärr hade jag oturen att bli bortglömd, så det tog lite extra tid. Men maten var god och när den var färdigäten gick vi ned till kajen där båten står. Vi satt oss och solade i solen och vi upptäckte även att pappa hade fått en ny "vän" på den korta tiden. Inte någon som man ville ha kram av precis!!

När klockan blev halv sex gick vi in i själva byggnaden, det var en perfekt tid att gå in på. För man behövde inte stå i kö i den sjukt varma väntsalen.

Cissi och jag gick in i hytten lite och tog det lite lugnt, sedan gick vi på en upptäcktsfärd i båten. Blev ändå så att vi satt ute med vårat sällskap. Men efter ett tag drog vi ned till taxfree för att checka läget lite. Hittade lite söta grejer, men inget köp! Sedan gick vi ut igen i det otroligt vackra vädret. När vi hade varit ute i några minuter gick vi till taxfree igen, men denna gång köpte jag nageldekorationer. När dekorationerna var köpta gick vi ned till hytten och gjorde oss i ordning för kvällen/natten/morgonen. För min del blev det vit fransklänning och vita pumps. Dock fick jag ont i fötterna efter ett tag, så jag tog på mig mina svarta gladiatorsandaler istället.

Först tittade vi på lite karaoke, men sedan klockan 23.00 drog discot igång. Träffade väldigt många trevliga människor som det blev dans med. Men jag hittade min riktiga danspartner. Jag vet ingenting om honom förutom att han heter Joel, spännande va? haha. Det blev mest dans med han och Cissi i alla fall. Discot tog slut klockan 3.00 och då drog Cissi och jag med två killar från Stockholm till en annan våning för att bara sitta och prata. Kom även massa annat folk dit och satt sig, och även vakterna kom.. haha. Men det ska jag inte berätta om. Klockan blev 6.00 när Cissi och jag kom i säng. Sedan gick vi upp klockan 9.00, så inte speciellt mycket sömn blev det. Resten av dagen spenderades ute i solen, helt underbart!

Dock kändes det lite drygt att åka buss hem i det fina vädret. Men det blev en väldigt annorlunda bussresa, när vi var i Västerås fick vi plötsligt punka på bussen, men chauffören bestämde sig för att ändå köra oss ända fram till busstationen i snigelfart. När vi hade åkt lite längre började det helt plötsligt hoppa till i bussen, då var det plötsligt bara fälgen kvar. Men chauffören fortsatte ändå köra till stationen. På stationen fick vi byta buss och åka med alla människor som hade åkt med Viking Line Cinderella istället. Bussen var mycket skönare, så det klagar vi inte på!

Jag har helt enkelt haft en helt perfekt kryssning. Tack Cissi! :) <3


finaste cissi och jag påväg ned till Stockholm


anton i Västerås ishall


vi upptäckte att det satt snygga bilder i ishallen


jag vid kajen


cissi och jag lyssnar intresserat




pappas nya "kompis"


birka paradise


cissi och jag på disco


cissi och jag på disco (nej, jag är inte hårig under armen) hahaha


cissi och jag i solen




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback