Regnet det bara öser ner.

Idag åkte mamma, pappa, Elene och jag en sväng till Kupolen. Vi upptäckte att ju närmare vi kom Borlänge desto mer vatten var det överallt. Vi kom plötsligt till en skylt där det stod: "Översvämning". Vi åkte lite längre fram, och då såg vi allt vatten som gick över vägen. Men envis som pappa är skulle han åka igenom, bara för att det skulle vara kul. Jag satt i baksätet och var rädd för vattnet var flera decimeter högt. Kändes nästan lite som när man åker båt, kan stoppa ut händerna utanför och få vatten på fingrarna. Tror faktiskt det hade gått idag. Nog om det, på Kupolen hittade jag ett armband från glitter. Fick ju ett armband i Solo tidningen igår, men det gick sönder i bilen idag. Tyckte det var lika bra att köpa ett nytt istället.

Sedan åt vi på Matpalatset, jag tog en Plutos köttbit, som vanligt! Varje gång jag äter där tar jag samma. Det är oxfilé och strips. Som ni hör på namnet hör det till barnmenyn. Dock är det mer mat på just den rätten än de flesta på "vuxenmenyn". Det är i alla fall helt omöjligt för mig att äta upp så mycket.

Nu sitter jag här och funderar på vad sjutton jag ska hitta på och göra ikväll. Mamma och pappa ska bort och grilla, David är med Elene. Någonting borde jag hitta på, tycker jag.




Bilden är suddig, men det syns i alla fall att det är mycket vatten.
Vanligtvis brukar det inte vara något vatten alls där.




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback