4 augusti - 10

Det luktar helt underbart här hemma nu, nybakade bullar. Finns det någon bättre doft? Nej, inte enligt mig i alla fall.. Kokosbollarna(rutorna) är fortfarande på kylning, men ska snart skära och doppa i kokos. Sedan får det vara bra för idag, tror jag.. Kanske bakar mormors spritskakor också! haha. Jag känner att jag blivit smått beroende av att baka nu, är så himla kul att se det färdiga resultatet sen. Först står man där med alla ingredienser och tänker, "vad blir det av det här?!".. Ett tag senare har man det framför sig, det är egentligen häftigt att man kan baka så mycket med hjälp av olika ingredienser. Det tycker i alla fall jag! haha..

Grillat står på menyn idag, grillen är precis påslagen! Börjar kurra lite i magen, men hade gjort det ännu mer om jag inte smakat allt jag bakat :)


Om ni undrar varför det är stora högar med pärlsocker på vissa bullar så beror det på att sockret var i en ny förpackning, och jag råkade hälla lite väl snabbt.. Men är säker på att kusinerna kommer älska "sockerbullarna". :) haha


mmmm älskar oxå doften av nybakta bullar =)

bjuder du?? ;)

2010-08-04 // 21:33:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback