Dag 3

Jag somnade utan min starka tablett och det börja kännas som skorvar i halsen = börjar läka = mer smärta. När jag andades kändes det som något satt i vägen + att jag hade jättemycket slem i hela munnen. Kan inte få bort det heller då det gör jätteont att öppna munnen och försöka spotta. Sen vaknade jag ungefär 5:30, och då fick jag sota allt från kvällen innan om hur skönt det var i halsen. När jag skulle få i mig vatten sprutade tårarna och jag tryckte i mig en citodon och även en Voltaren eftersom att det redan var morgon och att jag garanterat skulle somna av den starka tabletten. Lyckades somna men det blev inte länge 1,5 timme tror jag det blev och det gjorde fruktansvärt ont.. Jag valde därför att ta två stolpiller istället för en tablett då det gjorde så ont att svälja. Blev ju inte lika trött men det var värt det eftersom jag blir illamående av båda tabletterna jag tar.
 
Illamåendet kan ju dock vara en kombo av att jag inte får i mig någon mat heller och sedan är det faktiskt vanlig biverkning på båda. På Citodon är en vanlig biverkning förstoppning, och ja som några vet har jag i vanliga fall jätteproblem med magen och måste äta fiberkex för att jag inte ska bli helt förstoppad. Nu kan jag inte äta dessa, och tabletterna hjälper mig ju inte heller. Så min mage krampar, på ett sätt är det skönt att den tar bort lite av smärtan från halsen. Men tack vare magen blir jag även mer illamående.
 
Mamma gjorde mig en smoothie, vaniljglass, frysta jordgubbar och banan. Det var gott att få i sig något mer "matigt" och kallt så det kyllde ned halsen.
 
Tog även Citodon två gånger under dagen tror jag det blev, och på kvällen när jag sovit bort hela dagen så byggde jag ihop en byrå mamma och pappa köpt. Jag köpte en sådan dagen innan min operation och satte ihop den då samma dag. Mamma tyckte om den så nu har även hon köpt en. Jag kände att jag hade lite energi över så skruvade ihop den, men när jag var klar hade jag absolut ingen energi kvar. Svetten rann, men har jag påbörjat något vill jag göra det klart. Senare på kvällen gjorde mamma pulvermos och mosad falukorv till mig. Jag är ju van nu med att bara äta söta grejer, eller ja isglass. Så mina smaklökar har blivit lite konstiga.. I vanliga fall hatar jag pulvermos, nu kändes det lyxigt och smakade gott. Korven tyckte jag endast smakade peppar så den fick mamma ta. Kan ni fatta, falukorv som smakar så lite?!
 
Två timmar efter maten blev det jobbigt, kan inte med ord beskriva smärtan, jag kunde inte prata, jag fick inte i mig dryck utan att tårarna började rinna. Ville skrika för det gjorde så fruktansvärt ont, men det är inte värt det då det också skulle göra jätteont. Jag tryckte i mig dubbla Citodon och en Voltaren precis innan jag skulle sova..



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback