Smink"kurs".

Det är ganska många som sagt att jag ska lägga in här hur jag sminkar mig och vad jag använder för produkter. Så visst, här kommer det.


jag börjar alltid med en återfuktande kräm. Denna med doft av honung.


Sedan har jag på foundation i hela ansiktet. Just nu använder jag en heltäckande variant med märket Giordani. Kom ihåg att det är viktigt att dra ut foundation ända ner mot halsen så det inte blir en "fjortislinje".


Jag tar sedan på ett löspuder för att inte ansiktet ska blänka.


Sedan använder jag mig av ett rouge med ljusa kulor. Jag lägger det på äppelkinderna som i första bilden och sedan lite på näsan.



Oftast lägger jag lite ögonskugga på ögonlocken. Den här gången valde jag ett ljusrosa med lite glitter i.


Sedan använder jag en vit kajal (H&M) på hela undre ögonfransraden. Ögonen blir oftast att se större ut då.


Sist men inte minst lägger jag på lager med mascara på de översta ögonfransarna. Jag brukar lägga på ungefär 3 lager för att få ett tjockt och fylligt resultat. Jag använder fortfarande Isadora Build-up mascara som jag tidigare tipsat om här.


Före och efter bild


Så nu har jag gett ett en "kurs" på hur just jag sminkar mig. De flesta av produkterna jag använder har jag köpt på Oriflame och jag är verkligen helnöjd med deras smink!






visa din nya hårfärg linnea :)

2009-08-30 // 17:06:06

hej! jag undrar om du kan berätta vilken hårfärg du använder eller vilken frisör du går till? Skulle vilja ha en liknande färg som du har på dessa kort i detta inlägget:) tack på förhand. Tipsa gärna på din blogg, jag följer den varje dag!

2009-08-30 // 18:12:03
» A.I

Asså inte undra på att tjejer tar sån tid på sig! :o :P

2009-08-30 // 22:26:07
» A.I

Asså inte undra på att tjejer tar sån tid på sig! :o :P

2009-08-30 // 22:26:44
» A.I

Asså inte undra på att tjejer tar sån tid på sig! :o :P

2009-08-30 // 22:26:45
» A.I

Asså inte undra på att tjejer tar sån tid på sig! :o :P

2009-08-30 // 22:27:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback