Vaccinering mot svininfluensa?

Jag är så himla fundersam på det här med att vaccinera mig mot svininfluensan. Vaccinet har nu blivit godkänt och börjat ges till riskpersoner. Det ingen egentligen vet är hur vi kommer reagera på sprutan. Att spruta kvicksilver rätt in i blodet kan väl inte vara bra alls? Fast det har blivit godkänt så vet vi inte vad som kommer hända efter man tagit sprutan, kan man bli ännu sjukare? Kan man bli förlamad? Vad kan hända? Jag har sjukt många frågor som jag skulle vilja ha svar på, som jag tyvärr är ganska omöjligt..

Men sen om man nu skulle hoppa över vaccineringen, och skulle ha oturen att bli smittad. Vad skulle man göra då? Gå där och ha dåligt samvete över att man inte tog vaccinet. Frågan är ju, hur säkert är det att man inte blir smittad? Det kan faktiskt ingen veta ännu, eftersom det varit så kort provtid.

Som ni kanske förstår är jag emot att göra en vaccination. Det handlar endast om mig själv, jag vill nog inte göra det. Men jag tycker bara att alla ska tänka igenom det en gång extra ..

Vad tycker ni och kommer ni vaccinera er mot denna influensa?


Om man inte befinner dig i riskzonen kan man se på svinflunsan precis som vilken influensa som helst. Vaccinet är ju utvecklat för att folk med andra sjukdomar inte ska dö:) Helt onödigt att vaccinera sig, eftersom ändå får en slags influensaeffekt även på det.

Som ung är det inget problem att bli sjuk, så länge man ligger hemma och tar hand om sig så kommer det gå hur bra som helst.

Har flera vänner som haft sjukdomen och nu mår de alldeles prima :)

2009-10-14 // 18:09:21

Utvecklingen av influensan verkar ha avtagit så jag ska inte vaccinera mig, hade jag nog inte tänkt göra ändå.

2009-10-14 // 21:09:56

Tjikade in här utav en slump? Sen reagerade jag lite över just Grahn? Bor du i Gillberga kanske? Hur som helst. Fin sida, men inte ett dugg anpassad för en som är färgblind, märkte jag! Haha, herregud, svårt att se vad det står.. Tvungen att markera allt för att lyckas se. Men annars en super fin sida! :)Coolt med snygga bloggar! :)

2010-11-14 // 14:29:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback