Varför klaga?

Jag satt nyss och kollade runt lite på olika bloggar. Tittade extra noga på kommentarer och det är det som gör mig så himla sur. Varför ska man sitta och klaga på någon person? Okej, man kanske inte tycker personen är fin men då behöver man inte säga det. Man kan faktiskt hålla det för sig själv, för en liten kommentar sårar jäkligt mycket. Bara en kommentar som säger: "Vilket fult hår du har", sårar mycket. Jag chansar inte på det här, utan jag om någon vet. Om jag hör något negativt om mig själv så kan jag halvt bryta ihop.

För varje dag som går bygger jag upp mitt självförtroende, som för ett tag sedan var så lågt det bara kan bli. Men när man hör något dåligt om sig själv så försvinner det där självförtroendet man byggt upp och man är tillbaka på ruta 1. Men jag har ändå lärt mig att börja strunta i kommentarerna, för ingen människa är värd att tryckas ned!

Hur kul skulle det vara om alla människor såg likadana ut? Det skulle vara hemskt! Så kolla på er själva och var nöjda, och skit i alla kommentarer ni får. Ni är unika och det är just det som gör er så fina! :)



Håller med dig fullständigt. Har man inget positivt att säga om någon så ska man vara tyst. Oftast är det också anonyma personer bakom negativa kommentarer, så det visar ju att de inte kan stå för vad de säger. En del får sin "energi" genom att få andra att må dåligt.



Jag känner ju inte dig, och har inte läst din blogg så länge, men du verkar vara en fin tjej (insida och utsida) så du ska inte ha dåligt självförtroende för någon med dåligt omdöme sagt något dumt och tanklöst.

2009-09-13 // 12:37:59

Sv: Får hoppas det går bra för dig då :)Kollade lite på dina senaste bilder i bloggen, ditt utseende är det absolut inget fel på. Du är både söt och snygg på ett naturligt sätt, det är inte alla man kan säga det om (fast de man inte kan säga det till behöver man ju inte berätta det för).

2009-09-13 // 13:24:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback