Vad betyder priset?

Många sitter och kommenterar priser på precis allt de köper. Men då undrar jag, vad betyder egentligen priset? Det är väl ändå inte priset som gör att kläderna sitter skönt? I vissa fall kan det väl vara det men jag tycker att det är ett överdrivet snack om märkeskläder och sådant. Vad är det för fel om man köper kläder på t.ex H&M? Mina kläder vill jag ska sitta bekvämt och ändå ha ett snyggt utseende till ett skapligt pris.

Har kollat runt lite på H&Ms hemsida och nu har jag tagit ut några varor som jag gjort ett kollage av. Skulle inte tacka nej till något av dessa plagg! Det mesta har jag hittat på fliken "Sale" men skorna och trosorna är från "vanliga" sortimentet.



Jeans - 199 kr
Klänning - 59,50 kr
Kimono - 74,50 kr
Topp - 49,50 kr
Skor - 99 kr
Trosa - 79,50 kr
Bh - 99 kr
Armband - 39,50 kr
Armband - 39,50 kr
Hårband - 29,50 kr


 



Egentligen spelar priset inte någon större roll och ofta är olika saker överprissatta så man får inte "mer" för pengarna för att det är dyrare. Samtidigt så får man ibland vad man betalar för och då kan det ibland bli både dyrt och bra. Jag har en del skjortor från dressman som sitter ok, de kostar runt 200 kr st har jag för mig. Så har jag några andra skjortor som kostar runt 1000 kr styck, dessa sitter mycket bättre och är mycket skönare vilket gör att de är värda sina 1000 kr.

2010-01-20 // 22:06:19

Jag tycker att du ska köpa jeansen och klänningen Linnea! Skulle vara as naajs på dej jur.!! Hihi, tjatja bloggen:)

2010-01-20 // 22:56:23

Anmäl dig gärna till tävlingen jag har på min blogg ;)

http://snyggeman.blogg.se/2010/january/tavling-januari.html

2010-01-20 // 23:57:31

besök gärna min blogg, skriven med passion och med något äkta... intressanta texter, musik, dans och mycket bilder!



http://MatildaSimonette.blogg.se

2010-01-21 // 03:47:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback