Photoshop, nya "verkligheten"?

Jag sitter och leker lite i Photoshop, det slog mig precis.. Vad är det egentligen som är sant nu för tiden? Vad är det som inte är omgjort alls? Man kan göra så himla mycket i PS, det är synd att man alltid måste göra om allt nu för tiden, för att sälja bättre. Ja, det kanske säljer bättre. Men vad händer sen när folk inser att bilden är fejk? Att den där foundationen som var så bra inte alls funkar, utan det kanske t.om blir värre. När man inser att all reklam bara är gjord för att lura. För det är precis det den gör, jag kan själv erkänna att jag lätt går på det.

Förut skulle jag köpa en ny mascara, men hade inte en aning om vilken sort. Sedan såg jag en reklam om en mascara, fransarna skulle bli både tätare och längre. Blev dem det? Nej, det blev absolut inte som reklamen utan det blev istället klumpigt. Med några drag i PS kan man få fransarna att se fylligare och längre ut.

Vart är världen påväg, duger vi inte längre som vi är? Måste vi jämt vara sminkade, ha nyfärgat hår, ja helt enkelt se ut som det sjuka "idealet" som finns. Tjejer ska vara pinnsmala, annars har man inte en chans som modell. För då vill inte folk köpa produkterna? Det är absolut inte jag som tycker såhär, jag har läst det i en tidning för ett tag sedan. Man väljer smala modeller för dem säljer bättre. Jag tycker det är sjukt, men det är något vi får leva med. För nu är det tyvärr verklighet!


Gjorde snabbt iordning en före/efter bild. Men det blev bara slarv, men då ser ni. Enligt många är den nedersta bilden den perfekta. Omgjord så det bara skriker om det är den också!


Ja det är hemskt! Det får folk att vilja sträva efter ett ideal som inte är verkligt.

2010-07-19 // 17:31:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback