Fråga och ett svar..

"Hur ofta tvättar du håret? Och vad använder du för produkter? Du ser ut att ha så fint hår, fast du nog har blekt det? Det är i alla fall riktigt fint, och jag skulle vilja byta med dig! :)"

Måste först och främst säga tack :) Jag själv är inte nöjd med mitt hår, vill ha mycket längre. Men det kommer väl med tiden hoppas jag!

Jag försöker att tvätta håret var tredje dag, eftersom det sliter bra mycket på håret. Nyss tvättade jag det varannan dag, men det blev så ofta. Mitt hår har inte helt vant sig vid var tredje dag, så den tredje dagen använder jag torrschampo. Håret ser inte alls fett ut då, och det luktar gott. Eller det beror väl lite på hur schampot luktar! Men jag använder mig just nu av både Björn Axén (ca 130 kr) och Proffs (ca 40 kr). Båda luktar gott, men proffs schampot blir vitt när det torkar. Men det är bara att rufsa till lite så försvinner det vita :)




När jag tvättar håret så använder jag just nu TREsemmé på både balsam och schampo. Tycker det är riktigt bra och det luktar jättegott! Mitt hår blir mycket mjukare och finare när jag använt det! Men jag tycker om att prova olika märken för att sedan få reda på vilket som är det bästa för just mitt hår. Jag har nu köpt hem Bobbys produkter som jag sedan ska använda..



Nej, jag har faktiskt aldrig blonderat mitt hår. Jag har använt "vanliga" hårfärger och jag har tur.. Det har aldrig fått en orange färg :)  Sedan brukar jag på somrarna ha i Schwarzkopt blondspray, som frisörer tipsar om efter det inte sliter på håret som en vanlig hårfärg gör :)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback