fråga & svar

Hallå! Har följt din blogg i ca 1,5 år och jag blir inspirerad, du skriver inte bara positiva saker som att livet vore en dans på rosor. Det är inte verklighet!

detta kanske blir för personligt men du har skrivit väldigt mycket om att du är deppad, varför?! du verkar vara en jättefin tjej :-)


Ta hand om dig! Kram Elsa

- Vad kul att läsa att jag inspirerar dig då jag lever ett helt vanligt liv helt utan glam! haha.. Nej men det här är min blogg, alla dagar är inte tummen upp och eftersom jag får skriva precis vad jag vill här väljer jag att nämna när dagarna inte är toppen. That's the reality!

Första terminen i 3:an på gymnasiet var en väldigt jobbig tid. Anledningen var skolan, vadå kanske ni tänker nu.. Alla går i skolan! Ja, de flesta gör det men många kör inte i samma tempo på en gymnasienivå. Varje dag såg lika ut, skola 8:30-16:00, ta bussen hem, var hemma ungefär 16:40, åt mat, började plugga vid ungefär 17:00 och fortsatte till det var natt.. Schemat som vi hade var det värsta någonsin (t.om lärarna sa det och försökte hjälpa oss) men rektorn vägrade. Jag fortsatte till min kropp sa ifrån, kunde inte lämna sängen, hade extrem huvudvärk, blödde jämt näsblod, skakade, sov inte och bara grinade.. Jag var alltså helt slut som människa efter det! Fick vara hemma sista två veckorna för jag mådde så dåligt. Klarade av alla betyg men är besviken på vissa som jag vet att jag klarat bättre om jag haft ork. Det gällde att prioritera viktigaste ämnena..

Tänkte inte skriva ut det men jag vill att om någon har det lika, att ni känner att det inte går. Prata med föräldrar som sedan kan prata vidare med lärare/rektor. Tyvärr brukar det fungera bättre än om man själv försöker ändra något.. Ingen ska behöva prioritera ämnen i skolan och ingen ska behöva må dåligt pga skolan!






Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback