KONY 2012

Nu tänkte jag skriva ett mer seriöst inlägg än vad jag brukar. Detta är väldigt viktigt och det är något som jag tycker alla ska engagera sig i!

Titta på det här filmklippet som jag precis gjorde, det gjorde ont i hela mig. Det handlar om en riktig tyrann, Joseph Kony från Uganda som rövar bort hundratusentals barn för att sedan förstöra deras liv helt. Han mördar, gör killarna till soldater och tjejerna som sexslavar.

Handlingen i videon är om hur vi ska kunna stoppa detta! Skriv under för organisationen Invisible children som står bakom detta projekt, detta gör ni här!

Ni kan köpa produkter eller skänka en slant till projektet här.

TILLSAMMANS ÄR VI STARKA!



» corny

Fin blogg du har :)

2012-03-07 // 20:08:49

Jag ska köpa det där kitet när jag får pengar!!

2012-03-07 // 22:09:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback