Dag 2

Jag hoppades ju som sagt att jag skulle få sova bra, nej varför skulle jag det? Strax efter senaste inlägget började halsen göra mer och mer ont, jag fick krossa min citodon, blanda med fil och svälja. Men tro mig, det var inte det lättaste. Ibland känns det som ett lock i halsen, ja svårt att beskriva.. Jag lyckades sova någon timme och sedan vaknade jag ungefär 5, av världens smärta. Tryckte då i mig en till krossad citodon och även en Voltaren som jag ska ta morgon, lunch, kväll. Den tabletten är lite mindre så klarade att svälja den hel. Sov någon timme till och sen var värken tillbaka, fast inte lika mycket. Hela dagen gick bra, eller ja, jag tog citodon, somnade osv.. Smärtan låg väl kanske 4/10 då under mina vakna timmar.
 
Jag fick även i mig mosad Janssons frestelse under dagen och ja, MASSA isglass.. På kvällen värmde mamma en ost-skinkpaj. Det gick inte speciellt bra att äta och sedan så fort jag tänkte på pajen ville jag spy (så är det fortfarande). På kvällen hade jag inte så jätteont men jag tog den obligatoriska Voltarentabletten men jag vill helst inte ta en Citodon om det inte behövs. Jag somnade utan den, tack och lov.
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback