mina resor

Har följt din blogg ett bra tag och gillar den fortfarande! =) Du har väl varit utomlands många gånger? Kan du inte skriva om hotellen du varit till, plus och minus? snälla! =)
 

- Tack så mycket, kul att höra trots att jag blivit dålig på att uppdatera. Har blivit en hel del gånger, och skrev om detta precis när jag börjat blogga! Men klistrar även in dessa resor i detta inlägg så allt blir på samma ställe :) 
 
Kreta, hotell Pela Mare.
Det här var min första utlandsresa någonsin så den betyder väldigt mycket för mig. Familjen Sundström var också med, och jag kommer ihåg detta hotell bara för att mamma och pappa gifte sig på gräsplätten till vänster.
+ underbar utsikt 
- kommer faktiskt inte ihåg något minus.
 
Cypern, hotell Debbie Xenia
Har absolut inget minne av detta hotell. 
+ Köpte ett gosedjur som blev favoriten när jag var liten. En dalmatin som jag döpte till Dalle.
- Det fanns en arg åsna
 

Gran Canaria, Arguineguín, hotell Sunwing Resort
Denna resa gjorde vi tillsammans med min farbror och hans dåvarande fru och hennes två barn. Det här är det lyxigaste hotellet jag någonsin bott på, nu för tiden är det ett spahotell. Men ändå har jag ett minne därifrån som jag aldrig glömmer. Jag lyckades få in en hel plopp efter örhänget i hålet på örat. Alltså hålet där man har örhängen. Gick inte att få ut, så var tvungen att gå till en spansk doktor som bara kom fram med en stor tång och drog ur ploppen. Sen fick jag äta pencillin var sjätte timme.

+ Bodde precis vid havet och hade enormt stor saltpool.
- Var lite väl många våningar, inte lika mysigt då.
 

Gran Canaria, Puerto Rico, hotell Sunsuite Garden
Just den här resan gjorde vi för att pappa skulle fylla 50 år. Våran familj åkte ned själva, men sedan blev vi överraskade av Moster, hennes man och min kusin. 
+ Fin pool och extremt stora balkonger
- Jag kan inte komma på något dåligt.
 
Teneriffa, Los Gigantes, hotell Tamaimo Tropical
Med på denna resa var "bara" min familj. Vi hade två helt underbara veckor här.
+ En uppvärmd pool
- Hotellet låg precis vid vägen
 
Lanzarote, Costa Teguise, hotell Barceló Lanzarote
Den här resan gjorde vi med nästan hela släkten på mammas sida. Jag tror vi var 13 personer som åkte. Hotellet var helt underbart och mysigt.
+ Bra kvällsunderhållning, god mat och trevlig personal.
- Gick inte riktigt att lita på städpersonalen!!!..
 
Fuerteventura, hotell Occidental Grand
Även denna resa gjorde vi med släkten. Men den här gången hakade 4 st till på också. Tyvärr måste jag klaga lite på vädret, vi hade mest regn och blåst.. 
+ Nära havet, jätte lång strand precis nedanför och god frukost.
- Extremt dålig kvällsunderhållning
 
Teneriffa, Costa Adeje, Hotell Melia Jardines Del Teide
Är nog resan man aldrig glömmer. Vi åkte 30 st och firade kusin som fyllde år. Minne för livet, grym vecka!
+ Otroligt fint hotell
- Kan inte komma på något minus.
 
Turkiet, Kemer, Hotell Ambassador
Denna resa var det bara mamma och jag, oj så mysigt vi hade. God mat, bra shopping och fint väder!
+ Finaste hotellrummet jag någonsin bott på. Världens godaste kiwijuice!
- Inte god cola!
 
Turkiet, Alanya, Hotell Erkaptan
Åkte för första gången utan föräldrar. Hade med mig Cissi, Anders, Viktor och Jesper. Och OJ vad kul vi hade. Vilken galen vecka det blev. 
+ vattenrutschkanor, stora lägenheter, kul underhållning på kvällarna (stod på balkongen och dansade med) 
- Dåliga öppettider på rutschkanorna
 
Fuerteventura, Corralejo, Las Marismas
Mamma fyllde jämt så vi åkte bara familjen. Hade en superskön vecka!
+ God mat, jättefint hotell, minigolfbana. 
- Varmt i restaurangen. 
 
Turkiet, Alanya, Sunfamily Villa Sunflower 2
Denna resa åkte frugan och jag själva på. Firade även min 20 årsdag där. 
+ VAARMT, bra gångavstånd till discon och bazaarer. 
- Detta var ett systerhotell, det andra var finare.
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback