14 mars

Åh vilka härliga dagar det har varit nu! Jobbade tisdag och onsdag, på rasterna gick vi ned till Ica och köpte varsin glass. Sedan satte vi oss i solen, så jäkla underbart! Igår var jag uppe i stan och hade en fikadejt med Emma, först frukost och sedan "riktigt" fika :) Imorse vaknade jag 8:30, kan inte sova länge längre. Är så van med rätt tidiga jobbtider på sista tiden, så kroppen börjar ställa in sig på det = extremt trött på kvällarna. I alla fall, gick direkt upp när jag vaknade imorse. Åt lite frukost och sedan bakade jag en morotskaka! Den blev god men inte det finaste jag gjort, är så annorlunda ugn här mot hemma i huset. Gräddas helt olika! Men för att vara första gången så är jag nöjd!
 
När kakan var klar började jag rensa garderoben, så nu har jag fått bort massa som ska säljas! Känns så himla skönt, jag brukar ha svårt för att göra mig av med kläder. Men jag vet hur jag är, har inte kläderna använts på två år så kommer jag inte heller använda dem.. 
 
När garderoberna var klara fixade jag mat, kycklingrullader, stekta morötter och sallad. Blev riktigt mumsigt! När jag var mätt och belåten tog jag hand om disken. Sedan har jag plockat lite i lägenheten. Åh vad jag gillar det här stället, mitt hem. Efter ett tag tog jag med all plast och gick till återvinningen i spöregnet. Men det finns inga dåliga väder, bara dåliga kläder! Jag var förberedd, regnjacka och luva som nästan täckte halva ansiktet. När jag var klar med det gick jag tillbaka till lägenheten. Tog med mig alla flaskor jag hade ned till Konsum där jag fortfarande var en miljövän och pantade dem. Köpte även med mig lite saker hem för jag skulle försöka mig på att göra palsternackachips. Haha, det slutade som kolbitar, inte jättelyckat precis.. 
 
Nu sitter jag i soffan, har kikat Let´s dance och druckit cola. Snart sovdags då det är öppningstid på jobbet imorgon! 
 
bjuder på en bild på mitt lilla kök, där jag ägnat mycket tid idag :) 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback